۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱

رییس اداره چای املش:

۹۳ درصد سهم دولت از مطالبات چایکاران املشی پرداخت شده است

۹۳ درصد سهم دولت از مطالبات چایکاران املشی پرداخت شده است

رشت- رییس اداره چای املش از پرداخت ۹۳ درصدی سهم دولت از مطالبات چایکاران این شهرستان خبر داد و گفت: چایکاران املشی ۳۲ هزار و ۲۸۰ تن برگ سبز چای برداشت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حشمت اله قربانی با اشاره به پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران این شهرستان اظهار کرد: ۸ هزار و ۵۰۰ چایکار املشی در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار و ۲۸۰ تن برگ سبز چای از ۴ هزار و ۸۵۰ هکتار از باغ چایشان برداشت کردند

وی با بیان اینکه ارزش این مقدار چای برداشت شده ۴۰۴ میلیارد و ۲۶۱ میلیون تومان است، افزود: تاکنون ۳۱۰ میلیارد و ۶۴۲ میلیون تومان معادل ۷۷ درصد از مطالبات چایکاران املشی به حساب بانکی شأن واریز شده است.

رئیس اداره چای املش گفت: از مجموع پرداختی مطالبات چایکاران املشی ۹۳ درصد میانگین قدر سهم دولت و ۷۲ درصد قدر سهم کارخانه داران چایسازی است.

قربانی با اشاره به اینکه چایکاران املشی در سال زراعی گذشته ۶ هزار و ۲۴۰ تن بیشتر از قبل برگ سبز چای برداشت کرده‌اند، گفت: از مجموع برگ سبز چای برداشت شده از باغات چای شهرستان املش در سال زراعی گذشته ۱۳ هزار و ۲۶۸ تن معادل ۴۱ درصد درجه یک و ۱۹ هزار و ۱۲ تن معادل ۵۹ درصد درجه ۲ بوده است.

کد خبر 5961444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha